Mesin lama

Salam sejahtera...
Sejak suka berblog ni memang banyak benda baik yang kita boleh jadikan panduan antaranya cara mendeko rumah dengan menggunakan barang-barang lama..Walaupun saya bukan pandai pun hias rumah tapi selalu  Azlina  kata..rumah kita kak suka hati kita la nak hias macammana pun tak de salahnya.  Selain almari lama saya juga ada beberapa barang lama yang boleh digunakan sebagai barangan deko..Sesuai sangat lah dengan konsepnya..rumah lama guna je barang lama yang ada ..Antaranya ialah kaki mesin jahit.




 Lepas dicat dan dihias lebihkurang..dicat dan decal memang cantik dan ramai tetamu yang datang rumah bertanya mengenainya... kalau tetamu suami yang datang dan bertanya, suami saya dengan penuh yakin akan menerangkan cara mendecal atau decopage..pada hal dia tak tau pun cuma tenguk je dari jauh..tolong cat pun idak..katanya, "Aku cakap je memangla senang..
Jumpa lagi..

 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

11 comments:

azlina said...

ASSALAMUALAIKUM KAK ATON....

DAH LAMA TERCARI2..
KU PINANG, PINANG TAK DAPAT, DAPAT
NANTI KUTARIK KU BAWA LARI..

HE..HE..

munna said...

cantiklah jadinya kak aton... klu dah tgn berseni mmg brg yg lama boleh diubahsuai jadi brg perhiasan pula

kak aton said...

Waalaikumsalam.. apa khabar ina..
masih belum dapat lagi ke..ala ciannya,,sabar yee

kak aton said...

salam munna..
hehe akk tiru2 je..klu cantik alhamdulillah..
menjadi la tu ye..tq munna

Mrs Hakim said...

ha...tu itik2 dina tgh bertenggek...jap lagi dina balik hbs bersusun kat bawah..hehehehe

ila said...

ala cantiknyeeeeeeeeeeeee

kak aton said...

Hai Dina..dina good girl kan..dina tenguk je. Miss u dina..muah3x..

kak aton said...

Salam Ila..trm kasih..

kakyon said...

akaknya dah pudar catnya.ingat cam nak buang dah. tengok aton nya naik semanagat nak renovet balik lah..hihi

kak aton said...

salam kak..
ish akk ni..ramai orang yg cari besi buruk ni.. kalau xnak bilang aja nanti sy datang ambil hihi.. cat balik ye kak..

maira said...

pandai akak recycle mesin tu.. kat rumah saya ada sebijik, dari jadi gajah putih, elok gak tiru idea akak nie :)