Banana ball

Salam Sejahtera..
Kat kebun keliling rumah  dulu penuh dengan pokok pisang, memang tak susah kalau nak buat makanan berasaskan pisang..ade lebih dijual dan juga beri pada kawan2 yang tidak ada pisang..
Tapi sekarang ada sejenis virus yang datang memusnahkan pokok pisang yang sudah mengeluarkan hasil... Sebelum pisang tua pokoknya akan tumbang..Selain tu bila harga buah pisang agak mahal..pisang pun menjadi perhatian sang pencuri pisang..semuanya tak selamat..
Jika ada buah pisang masak selain digoring sedap juga dibuat cekodok pisang..apa kata budak sekarang "banana ball".. nama  yang di update kan..





Saja je saya campur dengan susu tepung dan oat untuk menambah perisa..selain tu kan berkhasiat.. 
Kalau banyak pisangnya saya simpan dalam bekas bertutup dalam peti sejuk dan kalau ada tetamu hujung2 minggu ni boleh la digoring..
Jumpa lagi..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

5 comments:

JungRara said...

sedapnya.....

Syimama said...

Wa, ini kegemaran keluarga kami ... he3..dah tukar nama kuih ni kak..tentu bertambah sedaplah ya.

Kak yon said...

cekodok dah upgrade nama kpd banana ball. akk nak buka stall banana ball..aton boleh supply banananya ye ;P

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam kak Aton.Betul tu..pokok pusang skrg dah byk berpenyakit,kat kebun pon habis kena tebang
Sedapnya jemput2 pisang tu..lama xmkn :)

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI