Rebung madu

Salam sejahtera
Suami  saya ada menanam pokok buluh madu di sebelah rumah..semuanya ada lima rumpun dan sekarang  sudah  mengeluarkan banyak rebung..dikenali sebagai rebung madu..
Terpaksa lah saya mengambil rebung ni dan saya sedekahkan pada jiran dan kawan-kawan..kalau tak pokok ni akan menjadi buluh yang sangat besar..sepatutnya pokok buluh ni tidak sebesar ini tapi bila suami tidak berkesempatan  nak membela jadi la seperti ini..






Selepas di hiris rebung dimasak bersama garam..lepas tu baru dimasak atau disimpan dalam peti sejuk..
Dipasaran rebung madu memang digemari..boleh di masak kari..masak lemak cili api..rebus dibuat ulam dan kerabu dan macam2 lagi mengikut kesukaan suri rumah..
Rebung ini tidak sama dengan rebung jeruk yang berbau.. Ada kawan suami yang maenjadikan rebung madu ni sebagai menambah  pendapatan..
Kalau di kebun sebatang berharga rm2-4..tapi kalau rakan blogers saya bagi percuma jee..
Jom masak rebung madu..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

9 comments:

Unknown said...

kak aton...nakkk....hihi

Kak Aton said...

Salam Sya..
Macam mane nak hantar rebung tu..sya ddk kat langkawi kan..kene pos lah yee

munna said...

tak pernah makan lah rebung madu kak.... selalunya makan yg di jeruk je....

kakrose said...

salam ton..
Akk pandai makan aje..masak tak tau.lagipun akk sorang jer yg mkn..

Orked said...

kak aton,

mak mertua orked pn ade tanam rebung madu..

sedap, orked suka msak lemak putih + petai or msk lemak kuning campur perut...x pun masak tempoyak...

mabelesss

IBU RISKA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Anonymous said...

Unwanted obstructions in connecting with the server in Gdax Support
Are you confronting errors while connecting with the server in Gdax? To solve your this query, you can trust reliable professionals who have the ability to fix every query or doubt in no time with accuracy. The experts will assist every step in the plain manner so that you can memorize it. You have to dial Dial Gdax Support Number 1-888-764-0492 and discuss your query with them. They are ready to assist you irrespective of time.
For more info: https://www.cryptophonesupport.com/wallet/gdax/

Peter parker said...

HOW TO TRANSFER ERC-20 TOKENS IN BINANCE?
In Binance, you can easily trade virtual currency bit coins at reasonable rates. If you wish to transfer ERC-20 tokens into Binance and don't know how to transfer it then, you can take direct aid from the proficient experts by calling them on Binance Helpdesk Number. The experts will offer variety of methods and techniques so that you can easily transfer the ERC-20 tokens. The experts are always approachable so you can contact them whenever you encounter issues or doubts. then user can dial Binance Support Phone Number +1【(877)-209-3306】to speak to the adroit experts related to the issue. The experts will deliver most accessible and handy remedies instantly.
For more info: https://www.cryptophonesupport.com/exchange/Binance/

Peter parker said...

Unable to withdraw the funds in an error-free way in Blockchain
Blockchain provides the benchmark where users can do trading and sell or buy bitcoins and other coins hassle-free on their account. Users while withdrawing funds in their Blockchain account gets into an error which is hard to fix. If you find it difficult to remove withdrawal error, you can call on Blockchain Customer Support Number and get solutions which are hard to difficult. Connect with the team and convey your issues to them so that they can fix all errors in a limited period of time. They are always by your side so work and do trading without any worry on the Blockchain account.
Website: https://www.cryptowalletsupport.com/blockchain-support-phone-number/