Rebung madu

Salam sejahtera
Suami  saya ada menanam pokok buluh madu di sebelah rumah..semuanya ada lima rumpun dan sekarang  sudah  mengeluarkan banyak rebung..dikenali sebagai rebung madu..
Terpaksa lah saya mengambil rebung ni dan saya sedekahkan pada jiran dan kawan-kawan..kalau tak pokok ni akan menjadi buluh yang sangat besar..sepatutnya pokok buluh ni tidak sebesar ini tapi bila suami tidak berkesempatan  nak membela jadi la seperti ini..






Selepas di hiris rebung dimasak bersama garam..lepas tu baru dimasak atau disimpan dalam peti sejuk..
Dipasaran rebung madu memang digemari..boleh di masak kari..masak lemak cili api..rebus dibuat ulam dan kerabu dan macam2 lagi mengikut kesukaan suri rumah..
Rebung ini tidak sama dengan rebung jeruk yang berbau.. Ada kawan suami yang maenjadikan rebung madu ni sebagai menambah  pendapatan..
Kalau di kebun sebatang berharga rm2-4..tapi kalau rakan blogers saya bagi percuma jee..
Jom masak rebung madu..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

6 comments:

Sya Kiffli said...

kak aton...nakkk....hihi

Kak Aton said...

Salam Sya..
Macam mane nak hantar rebung tu..sya ddk kat langkawi kan..kene pos lah yee

munna said...

tak pernah makan lah rebung madu kak.... selalunya makan yg di jeruk je....

Kak yon said...

salam ton..
Akk pandai makan aje..masak tak tau.lagipun akk sorang jer yg mkn..

Orked said...

kak aton,

mak mertua orked pn ade tanam rebung madu..

sedap, orked suka msak lemak putih + petai or msk lemak kuning campur perut...x pun masak tempoyak...

mabelesss

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI