Set Kekwa Kuning

Salam sejahtera..
Kembali bertemu.
Selepas menghadiri majlis kenduri perkah
winan di Shah Alam Ahad lepas saya singgah Amcorfmall..meskipun hari beransur petang masih ramai lagi peminat antik mengunjungi gerai2 yang menjual banyak barang2 lama. Macam2 benda lama yang dijual kat sini..sebaiknya kita kena round dulu untuk servey harga sebab saya dapati harga barang tidak sama antara gerai.Ada penjual yang ramah dan ada yang masam malas nak cakap.

Pilihan saya mesti lah set teko dan cawan lama. Walaupun mulut kata tak nak beli ..hehe tapi kalau jumpa set lengkap tergoda juga.



Set kekwa kuning ni sangat mengugat perasa
an, akhirnya sebelum balik saya kembali kegerai Boniey dan bermulalah sesi meminang.


Akhirnya set ini menjadi milikku...sukaaaaa. Set ini masih berkilat dengan rim emasnya yang bersinar cantik. Dulu saya ada teko bulat bunga kekwa kuning tapi saya dah barter dengan rakan bloggers, rupanya saya dapat lagi lengkap dengan cawannya..
Sahingga jumpa lagi terimakasih sudi singgah disini.




  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

7 comments:

nurazzah8 said...

Salam Kak Aton, lawanya set kekwa kuning ni...saya ada sebijik teko bulat ...akak nak tak? kita barter jom..sebab saya ada sebijik tu aje...

ezany said...

salam kak aton...mmg cantik set kekwa kuning yg ni.....sy x penah tgk teko cmtu....yg bulat biasa la tgk...hehe

Shariff64 said...

salam kak aton..ngacam betullah set kekwa kuning terutama tekonya..tahniah ya. shariff ada mangkuk nasi 10"..klu nak barter boleh lah..

kak aton said...

salam azzah.
Suka kan tenguk set ni..dah puas round kat ACMall hati dok terpaut dgn sikekwa jg. Nak barter ngan ape ye zah..nanti akk sms yee

kak aton said...

Salam Ezany
Yee akk pun pernah ada teko bulat tp susah nak jmp set cawan..mmg rezeki akk jumpa set lengkap ni..memang puas hati sungguh melayan nafsu antik2 ni hehe

kak aton said...

salam C'shariff
terima kasih selalu singgah sini..rasanya nak tambah mangkuk nasi dah tak muat ruang..
sikuning ni pun dah mengambil ruang si kekwa hitam kena lah kekwa hitam mencari ruang baru..nak buat cam mane ..dh tak de ruang pun nak menambah2 jg..

Teratak Rohas said...

salam k aton,
cantiknya set kekwa kuning tu....ana pun x de lagi nih, btk teko tu unik la....klu pegi amcorp tu, mmg hati meronta2 nak beli apalagi ternmpk idaman hati....