Peralatan Lama

Salam sejahtera
Tentu rakanmaya pernah tenguk atau jumpa peral
atan dapur dulu2.. Kiranya peralatan lama ni dah jadi antik juga sekarang dan menjadi buruan pengemar untuk dijadikan hiasan disudut taman..
Kat setor rumah ada juga benda2 ni tapi saya belum a
da seru nak buat hiasan..jadi saya tunjukan antara peralatan lama yang sudah dijadikan hiasan taman dirumah abang. Kakak ipar saya kak Mas sangat kreatif menghias laman kecilnya dengan berbagai barang lama..antaranya



Batu giling dan lesung batu lama ini warisan keluarga kak mas


Batu pengisar ini beli dari kampung Rm30 je..murah tuu

Lesung kayu ni baru beli kat Pedas dgn rege Rm180..huhuhu dah suka sangat beli aje.

Barang-barang ini susah nak jejak..ada dah terpendam dalam bumi sebab dah dibuang kat belakang rumah..Ye lah dulu2 kita tak fikir pun nilainya.
Ok jumpa lagi..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 comments:

Shariff64 said...

salam kak..bestnya shariff tengok akak dpt kumpul2 brg sebegini..tahniah..For info for young generation..(shariff ingat kecil2 dulu tolong mak giling cili kat dapur-jenuh gak).
Seronok gak dpt lihat brg2 sebegini.

kak aton said...

salam shariff
banyak barang seperti ini tidak disimpan dengan baik menyebabkan ia rosak dan terpendam dlm tanah..sayang kan, nak buat cam mane dulu2 tak tau benda ni ada rege hehe..