Rehatkan mata







Salam sejahtera..

Pemandangan sawah padi sedang cantik m
asa ini. Luas memandang hijau terbentang. Anak2 padi berusia lebih dari dua bulan dan sedang membesar.





Parit2 permatang sawah dipenuhi air dan pada waktu inilah bunga teratai hidup subur dan ada yang mula berbunga. Kebanyakann
ya berwarna putih kekuningan dan ada juga yang berwarna ungu dan merah jambu.



Suasana pada kala ini sangat cantik terutamanya selepas hujan.





  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

4 comments:

inna said...

salam kak aton..apa kabar..buka apa hari ni..

nanti ambik award kat blog saya ye kak..mekasih..

inna said...

salam kak ton..nanti ambik kad raya sekali ye..kak aton tgh buat apa tu..buat kuih bahulu ke.....sedapnyaa bahulu saya sukaa..

kak aton said...

Waalaikumsalam inna..minta maaf ye inna lama tak on komputer.nanti kak study dulu nak ambik award dan kad raya..orang tua baru belajar. persiapan sangat sederhana inna kk takut melalui satu syawal. selamat menyambut hari raya untuk inna dan keluarga.

kakyon said...

salam kenal aton,
tengok gambar sawah padi,parit dan bunga tratai ni..mengingatkan kakrose masa kecik-kecik dulu..tempat-tempat macam ni menjadi lokasi permainan kita ngan kawan-kawan.Tangkap ikan..tangkap belalang..entah apelah yang boleh dijadikan mainan..tak pernah terfikir pun bahaya ke tidak..tapi itu yang mnjadikan kita sentiasa tabah dan cekal dlm menempuh kehidupan.Tapi skarang..anak2 tak mrasa itu semua..sawah bendang pun dah takde...