Cucur jagung

Salam sejahtera..
Semasa kekedai  beli barang dapur tengah hari tadi nampak pula  bungkusan jagung  dalam peti ais..Tetiba tekak rasa nak makan cucur jagung petang nii..
Balik je saya pun terus buat cucur jagung..
Antara bahan yg saya bubuh dalam adunan ialah.. udang..bawang besar.. daun saderi dan lada besar yang saya potong-potong ..jagungnya..separuh saya kisar kasar dan separuh lagi saya biar berbiji jee..Yang lain tu saya bubuh telor..sedikit garam dan serbuk perasa..
Alahai mudah la..pasti ramai rakan bloggers yang pandai buat dan suka cucur nii kan..

 jagung siapdalam pelastik je..

 dah siap masuk bahan..simpan dalam peti ais

yang telah siap digoring..cicah dengan sos cili

Seperti biasa saya akan buat lebih untuk disimpan dalam peti ais..saya rasa la kan..rasanya akan lebih sedap..sebab semua perasa dah mesra dan bila digoring pun cantik..
Jumpa lagi..bye.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

6 comments:

JungRara said...

lapar...

Kak yon said...

sedap ker ton.akk tak pernah buat lagi..

Anonymous said...

The same, infinitely buy viagra celebrex

tenku butang said...

hai.. salam kenal,
follower no.232
done follow sini,
jom follow teman yea..=)

http://tengkubutang@blogspot.com/ -->(official)
http://kucenkucenbelog.blogspot.com/ -->2nd blog

Rose Azadir said...

Salam Aidilfitri…saya blogwalking kat sini. Jemput datang ke blog saya yer http://ibu2ahmad.blogspot.com

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI