Cucur jagung

Salam sejahtera..
Semasa kekedai  beli barang dapur tengah hari tadi nampak pula  bungkusan jagung  dalam peti ais..Tetiba tekak rasa nak makan cucur jagung petang nii..
Balik je saya pun terus buat cucur jagung..
Antara bahan yg saya bubuh dalam adunan ialah.. udang..bawang besar.. daun saderi dan lada besar yang saya potong-potong ..jagungnya..separuh saya kisar kasar dan separuh lagi saya biar berbiji jee..Yang lain tu saya bubuh telor..sedikit garam dan serbuk perasa..
Alahai mudah la..pasti ramai rakan bloggers yang pandai buat dan suka cucur nii kan..

 jagung siapdalam pelastik je..

 dah siap masuk bahan..simpan dalam peti ais

yang telah siap digoring..cicah dengan sos cili

Seperti biasa saya akan buat lebih untuk disimpan dalam peti ais..saya rasa la kan..rasanya akan lebih sedap..sebab semua perasa dah mesra dan bila digoring pun cantik..
Jumpa lagi..bye.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

5 comments:

JungRara said...

lapar...

Kak yon said...

sedap ker ton.akk tak pernah buat lagi..

Anonymous said...

The same, infinitely buy viagra celebrex

tenku butang said...

hai.. salam kenal,
follower no.232
done follow sini,
jom follow teman yea..=)

http://tengkubutang@blogspot.com/ -->(official)
http://kucenkucenbelog.blogspot.com/ -->2nd blog

Rose Azadir said...

Salam Aidilfitri…saya blogwalking kat sini. Jemput datang ke blog saya yer http://ibu2ahmad.blogspot.com