Pindah kawasan

Salam sejahtera..
Saya memang suka tanam bunga.. sebelum ni hanya kawasan sebelah kiri dan hadapan rumah saja yang saya letak kan pasu-pasu bunga sahingga  mengabaikan kawasan sebelah kanan..
Tetiba semangat dan idea datang untuk membuat satu lagi kawasan bunga-bungaku..

Pertamanya saya pindahkan rumah kaktus yang sebelum ni saya letak dihadapan rumah.


 sebelum ni kawasan ni kosong je..

 kaktus dah masuk rumah

 bubuh jaring elak ayam betina suka sangat bertelor kat sini


 kaktus dalam pasu besar duduk kat kaki lima je

Buat waktu ni saya letakkan dulu bunga-bunga kaktus ke kawasan ni..akan menyusul sebahagian pokok orkid juga akan dipindahkan kesini.
Inilah aktiviti ku minggu ini.. penat woo tapi harap hasilnya nanti memuaskan.
 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 comments:

Kak yon said...

Salam ton. Pokok akk dah mula gemok. Suka sangat. Geram pulak tengok kektus tu..

kakchik@ella said...

salam kak aton. saya pun suka tanam bunga tapi selalunya ada masalah kurang masa. comel la tgk bunga2 tu bersusun.